CALCULAR SENSE SABER PER A QUÈ ES CALCULA?

Neus Sanmartí és catedràtica de didàctica de les ciències i doctora en ciències químiques per la UAB. En aquesta entrevista al Diari Ara explica moltes coses interessants sobre educació en general. Sobre les matemàtiques en particular diu coses com:

– Qualsevol alumne pot aprendre el mínim per anar per la vida. Si s’ensenyen bé poden agradar a tothom.
– El problema és si a matemàtiques es fa càlcul, i càlcul sense veure per què es calcula. A calcular i fer divisions de tres xifres no necessitem dedicar-hi tantes hores.
– Necessitem aprendre tota l’organització espaial. Com m’organitzo, això són matemàtiques. La geometria es fa fatal. Les tres dimensions de l’espai, l’orientació, són matemàtiques pures. El màxim que estudien de geometria són les fórmules de les àrees i volums. La topologia és matemàtica de l’espai.
– Les matemàtiques es podrien fer millor posant problemes reals. Que tinguin sentit per als nois i noies d’aquella edat. Que siguin rellevants socialment i ens portin a resoldre alguna cosa. Problemes oberts, complexos, exercicis.

Aquí us deixo l’article complert:

Categories: